Hiking

Посетиоцима Националног парка Фрушка гора се нуде бројне могућности за планинарење. Било да се ради о једнодневним или вишедневним излетима, важно је да будете физички и ментално припремљени за планинарење, а такође и да имате одговарајућу опрему.

Планинарске стазе на Фрушкој гори воде кроз прелепе листопадне шуме и преко ливада. Неке од стаза нуде пешачење без много напора, са благим успонима, док друге захтевају више напора због њихове дужине и успона. Већина стаза је обележена планинарским ознакама (бео круг са црвеним срцем у средини), што обезбеђује сигурност посетиоцима парка да се неће изгубити, као и могућност да дођу до планинарских домова.

Фрушкогорски маратон има традицију дугу 30 година. Сваког маја, хиљаде пријатеља природе проводи диван дан шетајући, трчећи или возећи бицикл по Фрушкој гори.

Поред планинарских стаза које одржавају планинарска друштва, Национални парк Фрушка гора за своје посетиоце уредио је више пешачких стаза са информативним таблама. Ове стазе су снимљене и уз помоћ GPS уређаја и kmz/gpx фајлове можете бесплатно преузети овде и користити приликом шетње.

Уређене планинарске стазе

Информативни центар – Парагово – Информативни центар

Кружна планинарска стаза дужине око 9.5 км почиње и завршава испред зграде Информативног центра НП Фрушка гора на Иришком венцу. Стаза скоро целом дужином иде кроз шуму и дуж ње налази се 10 информативних табли на којима је приказана цела стаза и тренутна позиција.

Уколико имате GPS уређај овде можете преузети gpx/kmz фајл. Стаза је планирана дуж већ постојећих шумских путева и добро означена таблама и путоказима тако да се и без GPS уређаја можете лако оријентисати.

Почетак стазе је испред зграде Информативног центра где је постављена ТАБЛА 1. Одавде крећете напред, тј. у правцу у коме је постављена табла и врло брзо стижете до пута који иде поред сађене борове шумице. Након само 300м, држећи се леве стране овог пропланка доћићете до ТАБЛЕ 2. Овде скрените лево и пратите стазу. Након око 100м ова стаза се спаја са ширим шумским путем којим настављате даље и стижете до мале заравни одакле се пружа поглед на Нови Сад са десне стране. Пут даље скреће десно, улази у шуму и даље иде дуж гребена овог брда које се назива Црни чот. Након око 1000м стижете до ТАБЛЕ 3 која је на врху Црног чота. Настављајући даље путем до ТАБЛЕ 4 имате око 800м и то углавном низбрдо а настављајући даље стижете до подножја брда, односно асфалтног пута М-21. Наредних 500м, на жалост, морате проћи десном страном поред асфалтног пута и стижете до ТАБЛЕ 5 која је постављена са десне стране на улазу у шуму поред аутобуске станице на Парагову. Пратећи даље пут са леве стране уз поток за око 1000м стижете до ТАБЛЕ 6. Са десне стране потока такође постоји стаза којом можете ићи али ћете у том случају заобићи таблу 6. Оба пута се у једном моменту спајају тако да се не можете изгубити. Након око 200м од табле 6 пут се рачва и леви крак наставља према горе, а десни којим треба ићи иде преко потока и наставља даље десном страном уз поток. На крају овог пута стижете до потока где треба скренути десно и ићи неких 30м самим коритом потока након чега се поново појављује пут са леве стране и након малог успона стижете до ТАБЛЕ 7. На овом месту опет прелазите поток и настављате стазом уз брдо док не стигнете до ТАБЛЕ 8 а затим даље дуж гребена до ТАБЛЕ 9. Деоница између табли 7 и 9 је најнапорнији део стазе јер се углавном иде уз брдо. До ТАБЛЕ 10 остало вам је још око 800м и она се налази у непосредној близини гребенског асфалтног пута. Од ове табле стаза скреће десно и иде кроз шуму паралелно са гребенски путем. Пратећи стазу стижете до споменика „Слобода“ и Информативног центра, односно места одакле сте пошли.