Vrdnik 4

Pešačke ture - Vrdnik

4. Iriški venac - "Zmajevac" - "Brankovac" - "Crveni čot" - Letenka - "Popov čot"

Program: Dolazak kod raskrsnice na Iriškom vencu (kod novog Inf. centra je parking). Šetnja planinarskom stazom do izletišta “Zmajevac” sa vodičem uz priču o prirodnim, kulturnim i istorijskim vrednostima Nacionalnog parka (oko 1sat), kratka pauza na “Zmajevcu” (10 min.), nastavak istim  putem i dolazak na još jedno predivno izletište “Brankovac”, (40 min.) sa leve strane nalazi se PTT odmaralište, danas nije u funkciji, nastavak pešačke ture istim pravcem prema najvišoj tački Fruške gore “Crveni čot” - 539 m (oko 20 min.), predah oko (20 min.), nastavak pešačenja grebenskom stazom prema izletištu “Letenka” bez skretanja, stiže se do jedne raskrsnice i drvene table na kojoj piše “Letenka” ali do izletišta ima još (oko 50 min.) šetnje. Na ulasku “Letenke” sa leve strane su zgrade naselja, a sa desne sportski tereni. Kratak odmor (oko 20 min.), nastavak pešačenja istim pravcem, tj. grebenskom stazom pravo i posle nekih  (20 min.) stiže se do “Popovog čota”- 464m. Povratak po dogovoru  organizovano sa “Andrevlja” (“Popovog čota”) grebenskom stazom na Iriški venac.

Ukupno vreme: 4 sata trajanje ture (u jednom smeru) sa oko 3 sata pešačenja takođe u jednom smeru. Postoji mogućnost povratka peške ili po dogovoru organizovanim prevozom.

Cena: 263 RSD po osobi (za grupe od najmanje 20 osoba)

Detaljnije: Izletište “Letenka” je smešteno u središnjem delu Fruškogorja i jedno je od najvećih i najpoznatijih izletišta. Ona je pravo mesto za sve ljubitelje čistog planinskog vazduha i rekreacije. Postoji verovatnoća da se na putu do “Letenke” mogu videti srne, divlje svinje ili po neka lisica ili jazavac.U bliskoj budućnosti Prostornim planom područja posebne namene Fruške gore do 2022 godine predviđa se izgradnja novih objekata i sadržaja u funkciji razvoja sportsko-rekreativnog turizma.

Detaljnije: Izletište „Popov čot“ nalazi se pokraj Grebenskog puta, neposredno pre skretanja za Grgurevce, a lokacija je označena drvenom tablom sa natpisom.  Na nekih 500 m od “Popovog čota” idući ka zapadu, sa leve strane puta nalazi se još jedna atrakcija za turiste, a to je  Grgurevačka pećina.

Pećina je formirana za vreme mezozoika u krečnjacima trijaske starosti. Nastala je u rasedu-vertikalnom kanalu dubokom 13,5 m. Odlikuje se specifičnim pećinskim nakitom.

Pored samog vrha “Popov čot” i Vizitorskog centra na “Andrevlju” postoji nešto veoma interesantno sa posetioce, a to je izgrađeno hranilište za nekrofagne vrste ptica koje se pre svega odnosi na orla krstaša koji se do nedavno gnezdio na Fruškoj gori i smatra se globalno ugroženom vrstom ptica grabljivica. Sa ciljem zaštite ove vrste, JP “Nacionalni park Fruška gora” dugi niz godina radi na projektu zaštite. Na lokalitetu “Andrevlje” (zatvoreni površinski kop) od 2004. godine kontinuirano radi zimsko hranilište za nekrofagne vrste ptica. Hranilište je formirano prvenstveno sa ciljem obezbeđivanja hrane orlovima krstašima tokom zimskih meseci ali se na njemu redovno hrane i veći broj orlova belorepana i gavranova. Pored značaja za lokalne populacije ovih ptica, hranilište može privući i ptice koje potiču iz drugih delova Evrope i koje lutaju tokom zimskih meseci.U neposrednoj blizini hranilišta izgrađena je drvena osmatračnica predviđena za rad ornitologa pri praćenju rada hranilišta i za turiste koji žele da posmatraju orlove. Nalazi se na oko 2 km levo od Partizanskog puta.