Врдник 4

Пешачке туре - Врдник

4. Иришки венац - "Змајевац" - "Бранковац" - "Црвени чот" - Летенка - "Попов чот"

Програм: Долазак код раскрснице на Иришком венцу (код новог Инф. центра је паркинг). Шетња планинарском стазом до излетишта “Змајевац” са водичем уз причу о природним, културним и историјским вредностима Националног парка (око 1сат), кратка пауза на “Змајевцу” (10 мин.), наставак истим  путем и долазак на још једно предивно излетиште “Бранковац”, (40 мин.) са леве стране налази се ПТТ одмаралиште, данас није у функцији, наставак пешачке туре истим правцем према највишој тачки Фрушке горе “Црвени чот” - 539 м (око 20 мин.), предах око (20 мин.), наставак пешачења гребенском стазом према излетишту “Летенка” без скретања, стиже се до једне раскрснице и дрвене табле на којој пише “Летенка” али до излетишта има још (око 50 мин.) шетње. На уласку “Летенке” са леве стране су зграде насеља, а са десне спортски терени. Кратак одмор (око 20 мин.), наставак пешачења истим правцем, тј. гребенском стазом право и после неких  (20 мин.) стиже se до “Поповог чота”- 464м. Повратак по договору  организовано са “Андревља” (“Поповог чота”) гребенском стазом на Иришки венац.

Укупно време: 4 сата трајање туре (у једном смеру) са око 3 сата пешачења такође у једном смеру. Постоји могућност повратка пешке или по договору организованим превозом.

Цена: 263 РСД по особи (за групе од најмање 20 особа)

Детаљније: Излетиште “Летенка” је смештено у средишњем делу Фрушкогорја и једно је од највећих и најпознатијих излетишта. Она је право место за све љубитеље чистог планинског ваздуха и рекреације. Постоји вероватноћа да се на путу до “Летенке” могу видети срне, дивље свиње или по нека лисица или јазавац.У блиској будућности Просторним планом подручја посебне намене Фрушке горе до 2022 године предвиђа се изградња нових објеката и садржаја у функцији развоја спортско-рекреативног туризма.

Детаљније: Излетиште „Попов чот“ налази се покрај Гребенског пута, непосредно пре скретања за Гргуревце, а локација је означена дрвеном таблом са натписом.  На неких 500 м од “Поповог чота” идући ка западу, са леве стране пута налази се још једна атракција за туристе, а то је  Гргуревачка пећина.

Пећина је формирана за време мезозоика у кречњацима тријаске старости. Настала је у раседу-вертикалном каналу дубоком 13,5 м. Одликује се специфичним пећинским накитом.

Поред самог врха “Попов чот” и Визиторског центра на “Андревљу” постоји нешто веома интересантно са посетиоце, а то је изграђено хранилиште за некрофагне врсте птица које се пре свега односи на орла крсташа који се до недавно гнездио на Фрушкој гори и сматра се глобално угроженом врстом птица грабљивица. Са циљем заштите ове врсте, ЈП “Национални парк Фрушка гора” дуги низ година ради на пројекту заштите. На локалитету “Андревље” (затворени површински коп) од 2004. године континуирано ради зимско хранилиште за некрофагне врсте птица. Хранилиште је формирано првенствено са циљем обезбеђивања хране орловима крсташима током зимских месеци али се на њему редовно хране и већи број орлова белорепана и гавранова. Поред значаја за локалне популације ових птица, хранилиште може привући и птице које потичу из других делова Европе и које лутају током зимских месеци.У непосредној близини хранилишта изграђена је дрвена осматрачница предвиђена за рад орнитолога при праћењу рада хранилишта и за туристе који желе да посматрају орлове. Налази се на око 2 км лево од Партизанског пута.